GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Supplement untuk Ibu Mengandung

Ibu mengandung mesti terujakan... Perkara yang difikirkan nak pastikan anak dalam kandungan sihat, sempurna dan selamat... Aku saja nak kongsikan beberapa supplement atau makanan tambahan yang boleh diambil oleh ibu mengandung dan popular masa kini...

Antara yang wajib diambil..dan biasa disarankan oleh klinik kerajaan ialah Obimin.. Obimin ni vitamin lengkap utk ibu mengandung dan boleh diteruskan hingga menyusukan.. Biasa boleh beli je kat farmasi... Aku memang amik yg ni setiap hari.

Yang ni popular gak... Shaklee... Yang tengah hot sekarang ni... Tapi aku tak makan... Sebab aku dh makan yang lain... Nak tahu kelebihan..kena cari pengedar berdaftar..diorg boleh terangkan... Tapi kesannya bergantung pada penerimaan badan lah... Tapi kebanyakannya positif feedback... 

Ok.. Aku minum F1 Herbalife ni... Masa awal2 mengandung banyak angin dalam badan... Alhamdulillah dgn izin Allah... Herbalife boleh kurgkan angin dan sebu ketika awal kehamilan... Ni testimonial aku sendiri yg aku boleb kongsikan... Sama mcm shaklee penerimaan supplement ni ikut badan...

Yang ni aku stop buat masa ni...sebab tak sesuai utk awal2. .tapi trimester ketiga sesuai sebab fungsinya sebagai selusuh... 

Yang ni sama mcm di atas...cuma yg atas tu bentuk capsul..yg ni cecair.. Mmg VCO ni fungsi dia byk...tapi utk ibu mengandung boleh mudahkan proses kelahiran... Insha Allah...

Pati delima nih aku baru je amalkan untuk naikkan tekanan darah rendah... Alhamdulillah... Seminggu pengambilan tekanan darah kembali normal... Dan aku akan teruskan pengambilan pati delima ni...sebab selain bp boleh juga nak naikkan hb... Alhamdulillah hb aku 12.4... Moga terus konsisten mcm ni...

Ni pun antara hot kat pasaran sekarang... Aku belum beli lagi... Insha Allah akan datang... Ni minuman kesihatan gabungan makanan sunnah seperti delima, kurma, madu, kismis, zafran dan lain-lain... Bagusnya produk ni boleh makan bila2 je... Maksudnya time uzur ke bersalin ke mengandung boleh amalkan... 

Ok.. Tu antara supplement popular sekarang yg boleh diambil oleh ibu mengandung... Tapi produk macam shaklee tu ada set lain plak lepas bersalin... Tapi macam aku katakan... Setiap supplement tak sama kesannya sebab dia bergntung kepada penerimaan badan seseorang... 


Moga bermanfaat dan moga sihat dan selamat... 

Sumber pic: google images

2Ulasan

  1. thanks sharing info nie kak :) x kawin lagi tapi perlu tahu

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ