GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Kenangan Sebelum Menjadi Drifter di KL

Seronok baca kisah adik2 blogger yg baru dapat lesen kereta... teringat pengalaman aku sebelum skrg jadi pemandu kereta viva sport...

Aku memula amik lesen masa tengah study di UTM tahun kedua. Masa tu ramai kawan2 aku amik lesen, so aku pun rasa nak amik juga. Aku amik lesen kete je. Telefon bapaku dikampung, bapaku izinkan..alhamdulillah... 

Jadi aku gunakan sbhgian duit PTPTN dan duit sokongan dr fmilyku utk amik lesen, sepnajang hidup aku tak pernah pegang stereng kete...kiranya lepas lulus lesen L, tu lah pertama kali aku amik lesen. Suka duka masa belajar, curi2 masa stdy..time xde kelas, mmg booking utk belajar memandu,,.

Pengalamanku, drive mula2 memang kekok, tambah2 sekali sekala memandu,,, pernah aku belajar dgn cikgu memadu yg gatai... eee..geli geleman ku..rasanya kalau buat aduan s3ksual kena la cikgu tu,.. tapi mujur sekali je... lpas tu dh x kena dgn ckgu tu..semua cikgu yg baik2... 

Aku test JPJ 2kali... kali pertama aku, lulus part bukit...tapi part jalan raya aku failed..sebab mmg nasib tak baik aku dpt JPJ pmpuan yg straight...mmg ckgu yg bgtau aku...jpj tu mmg nqsib lah sape yg dpt... 

Setahun aku belajar baru dapat lesen... tapi lesen tu simpan je., x pernah drive pun... tapi pengalaman aku, pernah suamiku..yg pada msa tu tunang la kan... suruh aku bawa balik kete ke kg, dan msa tu aku dh hbis stdy...kebtulan msa hbis tu dia kena operasi di Sabah 3 bulan..so dia suruh aku bawa ba
Ik ke kg aku... itulah pertama kali aku drive jauh seorg diri, dr KL ke JB... tawakal je kan.. x pernah pgg stereng lpas dpt lesen, pastu trus drive jauh...

Tu kenangan... sekarang aku dh cekap drive kete manual viva 660 sporty... pertama kali aku drive di KL lepas posting..masa tu PJJ dgn suami... nak tak nak kna drive sndiri ke tmpat kerja... melalui MRR2 dn DUKE mmg menguji..dh la prgnant masa tu... mmg redha je lah...dan tawakal...

Sekarang dh agak cekap dan berani sikit hadapi pemandu2 di bandr besr nih... makin selesa dgn kete tu,,, smpai somiku nk tukarkn ke auto aku tak nak sbb seronok drive guna kete manual...siap dia plak risau sbb takut aku drift... pernh dia serang hendap.rakam aku memndu msa balik keje... haha..kantoi la,.aku drive laju masa tu... hihi... 

Apa2 pun tu semua kenangan...walaupun aku drive laju aku tetap ingat pesan suami, dan banyak cara memandu dia mempengaruhi cara aku memnadu... ikut peraturan jalan raya..dan berhemah ketika memndu.... 

Buat adik2 yg bru dapat lesen tu, memandu dgn mematuhi jalan raya... gunakan isyarat tu sebaiknya.,jgn peram je...sbb byk dh dok tgk lesen P bru lagi tapi bawa kete..,mcam pelesit..saborrr je lah.., hati2 memandu ingat org tersyg....

Nota Ungu: mak aii,,,panjangnye story aku.,, hehe,,harap de la yg baca bebelan kenagan aku smpai habis.,,sja nk kongsi cerita.,. Sbg diari kenangan..,, :D

3Ulasan

  1. salam, tak penah drive, drive kl ~jb terus. alhamdulillah, pass tu :-)

    BalasPadam
  2. hahaha... teringat jugak masa time test lesen keta dodulu. bawa 30km dah terasa tersnagatlah laju... wal hal mcm kura kura kan..

    sekarang ni 90km tu pun still rasa tak laju. ada benar?

    BalasPadam
  3. akak mula2 jadi drifter umur 17 tahun ... masa tuu akak paling mude amik lesen ekeke ;)

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ